بررسی طرح خط محدوده پیشنهادی شهر یزد با حضور کارشناسان


یزدفردا:به منظور تدقیق خط محدوده شهر یزد طبق قانون تعیین محدوده شهر، شهرک و روستا، خط محدوده پیشنهادی شهر در جلسه ای با حضور معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد و کارشناسان بررسی شد.

به گزارش یزدفردا بنا براعلام  روابط عمومی شهرداری یزد طرح خط محدوده پیشنهادی شهر بر اساس روی هم گذاری و انطباق خط محدوده طرح تفصیلی( مصوب سال 65) ، خط محدوده مصوب سال 1371، خط محدوده طرح جامع با استفاده از نقشه 2000/1 سال 1386 و تصاویر ماهواره ای مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال 1389 و بررسی عوارض موجود زمین و همچنین مجوزهای قانونی صادره شهرداری در اطراف خط محدوده با در نظر گرفتن بیشترین مساحت و محدوده شهر در دومین جلسه پیگیری تهیه طرح تفصیلی شهر یزد با حضور معاونت معماری و شهرسازی و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


گفتنی است خط محدوده پیشنهادی خطی منطبق بر محدوده شهر بوده که طرح تفصیلی بر اساس آن تهیه می گردد و ساخت و ساز، خدمات رسانی و فعالیت های عمرانی شهرداریها و صدور مجوز ساخت و ساز در محدوده داخل و خارج شهر بر طبق آن مشخص می شود.


شایان ذکر اینکه طرح خط محدوده توسط شهرداری یزد و با هماهنگی سازمان مسکن و شهرسازی تهیه می گردد و پس از تصویب شورای اسلامی شهر و کارگروه مسکن و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی قابل اجرا می باشد.


در این جلسه مغایرت در خط محدوده شهر یزد بر اساس خط محدوده های طرح تفصیلی(سال 65)، سال 71 و به ویژه طرح جامع با توجه به حقوق مکتسبه ایجاد شده برای شهر و شهروندان از عمده دلایل ارائه خط محدوده پیشنهادی عنوان شد.


خاطرنشان می شود در بررسی و ارائه خط پیشنهادی، محدوده های شهرهای شاهدیه و حمیدیا و همچنین روستاهای اکرمیه و اکرم آباد و علاوه بر این محدوده های مصوب الحاق شده به شهر یزد شامل حسن آباد، کوی اسکان و انبارهای شرکت آب منطقه ای و اداره راه نیز مد نظر بوده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا